Kegel oefeningen voor mannen? De Kegel oefeningen voor vrouwen zijn vrij bekend. Al heel wat vrouwen hebben er baat bij gehad. Mocht je willen weten wat het inhoud dan vindt je dat in dit artikel. Maar wist je dat het ook voor mannen heel goed kan zijn om ze te doen?

Zo tegen de 50 komen mannen in de gevarenzone. Midden in de nacht uit bed om even naar de wc te gaan wordt een gewoonte. Erecties worden wat minder hard en komen niet meer automatisch. Je leest vaak dat je gezond moet gaan eten en drinken. Een pilletje voor je prostaat gezond te houden enz. Uit een onderzoek onder mannen van die leeftijd gedaan door een Engelse universiteit blijkt dat meer dan 40% moeite heeft met hun erectie. Ook blijkt dat na drie maanden Kegel oefeningen gedaan te hebben vrijwel alle mannen daar geen last meer van ondervinden. Dat zijn nogal cijfers!

Verbeterde controle en gezonde prostaat.

Ook blijkt dat deze mannen betere controle hebben over hun blaas en niet meer uit bed hoeven voor toilet bezoek. De prostaat bleek ook in betere conditie dan voor die tijd.

Waarom dus Kegel Oefeningen?Kegel oefeningen mannen

  1. Meer controle over je lichaam
  2. Sterkere erecties
  3. Grotere rijkdom in ervaringen.

Er zijn mannen die de Kegel oefeningen doen om een sterker orgasme of zelfs meerdere orgasmes te bereiken. Maar er is meer dan dat. Door de oefeningen te doen wordt je beleving ook meer divers. Je gaat meer verschillende soorten orgasmes ervaren. Van orgasmes die als golven over je heen slaan tot de kabbelende warme gloed die van uit je lendenen omhoog trekt. Orgasmes die gelijke tred houden met je hartslag en langzaam je lichaam weer verlaten.

Kegel oefeningen voor mannen zorgen er voor dat je meer geniet van het leven en de seks. En je geliefde profiteert er van mee. Als je een orgasme wilt ervaren tijdens het vrijen is er geen betere plek om te starten voor jullie allebei. Je krijgt betere controle over je lichaam en wordt je meer gewaar van wat je lichaam doet. Maak er een gewoonte van om elke dag de oefeningen te doen. Dat kan bijvoorbeeld als je onder de douche staat. Doe het voor jezelf en voor je lief!

kegel oefeningen man

Redenen voor hem:

  1. Langer uithoudingsvermogen omdat je leert de spieren te ontspannen.
  2. Orgasme uitstellen door je spieren aan te spannen als je bijna klaarkomt.
  3. Hardere erecties.
  4. Sterkere orgasmes en wellicht zelfs multi-orgasmes.
  5. Gezondere prostaat
  6. Nadruppelen voorkomen.

Redenen voor haar:

  1. Zorgt dat je seks in gedachten houdt.
  2. Verbind je brein met je seksspieren.
  3. Verbeterde doorbloeding, daardoor intensere sensaties tijdens het vrijen.
  4. Sterkere orgasmes.
  5. Ter voorkoming van incontinentie.
  6. Helpt om de spieren te ontspannen en pijnlijke penetratie te voorkomen.
  7. Sterke bekkenbodem spieren.

Hoe doe je de Kegel oefeningen?

De spieren die je wilt trainen kun je het gemakkelijkst vinden door tijdens het plassen te proberen de straat te onderbreken. Dan voel je precies welke spieren het zijn. Het gaat er niet alleen om dat je ze versterkt maar ook dat je meer controle er over krijgt. Richt je dus niet alleen op het samentrekken maar ook op het ontspannen van de spieren.

Herhalingen– Trek je spieren 3 seconden aan en laat weer 3 seconden los. Minstens 10 keer herhalen om het echt effect te laten hebben.

Opbouwen– Span je spieren 3 seconden aan, vervolgens nog 3 seconden sterker aanspannen en zo door tot je niet sterker meer kunt. Daarna andersom terug werken. 3 Seconden aanspannen en daarna 3 seconde minder aanspannen, en zo langzaam naar beneden. Minstens 5 keer doen.

Snel– Trek je spieren aan zo snel als je kunt. Minstens 10 keer doen.

Probeer deze Kegel oefeningen minstens drie keer per dag te doen.

Dat kan bijvoorbeeld als je: pc-spieren-kegel-diagram

  1. Aan het bellen bent.
  2. Auto rijd
  3. Onder de douche
  4. Voordat je het bed uitstapt
  5. Terwijl je tv kijkt.
  6. Achter de computer zit

De Kegel oefeningen werden ontwikkeld om incontinentie te helpen voorkomen. Tijdens de behandeling melden veel vrouwen dat ze voor het eerst een orgasme hadden beleefd. Begin er vandaag nog mee!

Voor mannen is er een simpele oefening.

Wij mannen willen allemaal tot ver in ons tachtigste levensjaar kunnen genieten van seks. Daar heb je dan wel een goede stevige erectie voor nodig. Om dat voor elkaar te krijgen kun je de bekkenbodemspieren trainen met deze simpele oefening.
Zorg dat je een erectie hebt voordat je begint. Leg een sjaal, handdoek of keukendoek over je penis. Nu probeer je om je penis verder omhoog te krijgen, je tilt de handdoek dus omhoog met je mannelijkheid. Om dat te kunnen doen moet je je bekkenbodemspieren aanspannen. Dan weet je, als het je lukt, ook precies welke spieren dat zijn. Hou het minstens drie seconden vol en doe deze oefening minstens 5 keer achter elkaar. Langzaam opvoeren tot je met gemak de 30 keer haalt.
Je kunt natuurlijk altijd een zwaarder gewicht proberen als je meer wilt.
kegel ballen

Hulpmiddelen.

Er zijn zogenaamde Kegel ballen die vrouwen helpen om deze spieren te trainen. Deze zijn er in verschillende maten en gewichten. Fijne bijkomstigheid is dat ze ook voor erg plezierige sensaties zorgen nadat ze ingebracht zijn. Deze worden ook wel Ben Wa ballen genoemd, je vindt ze ook in onze shop.

Hoe werken Ben Wa ballen?

Nadat je de balletjes hebt ingebracht willen deze door de zwaartekracht naar beneden zakken. Je lichaam reageert daarop met een spontane samentrekking van de bekkenbodemspieren. Hierdoor train je vrijwel automatisch de zo belangrijke spieren

Er zijn balletjes waarin een contragewicht zit, elke keer als je loopt of beweegt veroorzaakt dat een lichte trilling. Deze trillingen zorgen voor een extra sensuele ervaring tijdens het dragen, Niet elke vrouw ervaart opwinding tijdens het dragen, niet elke vagina is vanbinnen even gevoelig. Voor de resultaten van de training maakt dat niet uit, je zult gauw genoeg het verschil gaan merken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *