Uitdaging

Een van de grootste uitdagingen van deze tijd is hoe je verstandiger omgaat met je mobiele telefoon en/of iPad. Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik wil niet over twintig jaar heel veel mooie tijden hebben gemist, omdat ik te druk was met mijn telefoon.

Nu met Corona op de loer hebben we het perfecte excuus: Op de hoogte blijven. Maar steeds vaker bekruipt me het gevoel dat het anders moet, en ook anders kan.

De cijfers

Enkele deprimerende en opvallende statistieken:

Gemiddelde brengen we ongeveer 5 uur per dag op onze telefoon door. Als je 8 uur slaapt en 16 uur wakker bent is dat dus bijna 30% van je tijd… Iedere dag! 10% van de echtparen geeft toe dat ze naar hun telefoon hebben gekeken tijdens het voorspel en /of seks. (Hoe dan?!)

We controleren onze telefoons gemiddeld 40-60 keer per dag. En ook een hele trieste: Meer dan 80% controleert hun telefoon terwijl ze met vrienden en familie eten of praten.

meer tijd voor elkaar, minder mobiele telefoon

Downside

Hoe prachtig de uitvinding ook is, bereikbaarheid en vastlegging zijn een zegen, maar telefoons halen de aandacht van onze geliefden weg en zorgen ook regelmatig voor stress. Omdat ze niet meer weg te denken zijn, willen we zeven tips geven hoe je gezond met je telefoon om kunt gaan. Hopelijk zorgt dat ook voor meer mogelijkheden voor jou om tijd aan je lief te besteden.

Tip 1

Maak een heel lang wachtwoord om je telefoon te ontgrendelen. Het helpt om de verleiding te weerstaan ​​naar je telefoon te kijken op de momenten dat je je verveelt. Wellicht bedenk je je dan twee keer of je ook iets anders zou kunnen doen.

Tip 2

Maak digitaal vrije ruimtes.

De auto is natuurlijk een hele goede plek om te beginnen en nog veilig ook. Maar denk ook eens aan de eettafel, bij ons ligt, als de kinderen komen eten, naast ieder bord een telefoon. Ik heb al gedacht een mandje op de koelkast te gaan zetten waar ze allemaal in gaan en pas weer uitkomen als ze naar huis gaan.

Nog een goed idee: Plan een avond waarop jullie de telefoon thuis laten.

Tip 3

Deze hebben we al vaker gedeeld en lijkt ons heel gezond: Neem je telefoon niet mee de slaapkamer in.

Je slaapkamer is bedoeld om te slapen, te relaxen en te beminnen, laat daarom je telefoon in de huiskamer liggen. Anders is de kans groot dat je in bed toch nog even Facebook of Instagram bekijkt, je mail nog even checkt en voor je het weet slaap je te kort.

Nog erger is dat je de boodschap afgeeft dat je geliefde niet kan concurreren met het veel boeiender medium dat je in je handen hebt. Het is trouwens allang bewezen: Alles wat je zo laat nog tot je neemt zorgt voor slechte slaappatronen en stress.

Tip 4

Evalueer je bedoelingen, hou jezelf een spiegel voor.

Vraag je, elke keer als je de mobiele telefoon pakt, af waarom je het doet en of het je leven verbetert op dat moment. Gewoon als zelfcontrole om ervoor te zorgen dat je geen tijd verspilt enkel maar omdat je je verveelt, of erger: Om je geliefde te vermijden.

Doe dat eens een dag.

En wees dan ook eerlijk! Je zult zien dat er direct een heleboel keren kijken afvallen.

Tip 5

Minder meldingen.

Al die pingetjes en beltonen zijn bedoeld om je denken en concentratie te stoppen, zodat je je telefoon controleert, dus wees voorzichtig met hoeveel pushmeldingen je toestaat.

Op je werk heb je misschien je telefoon uitstaan, omdat je 100% focus nodig hebt. Dan weet je dat je veel productiever en minder gestrest bent. Zo simpel en zo effectief!

Tip 6

Een beetje pr voor ons.

Lees onze boeken of doe de 7 Dagen Seks tour.

Huwelijken komen vaak in een sleur terecht als de gesprekken zijn gestopt. Koppels gaan zich stilaan onzeker voelen over hoe ze met hun betere helft moeten omgaan, dus grijpen ze in plaats daarvan lekker makkelijk naar hun telefoon. Altijd wel wat te zien of te horen.

Een telefoon lijkt een hele betrouwbare vriend, is er altijd, een heel makkelijke manier om te ontsnappen. Het gevaar is dat je niet meer weet hoe je verbinding maakt met je geliefde als je al een tijdje emotioneel bent losgekoppeld.

Juist daarom hebben we de 7 Dagen Seks Tour geschreven. Hiermee leer je op een dieper niveau te komen en opnieuw te verbinden.

Hoe gemakkelijk wil je het hebben? Wij hebben het voorwerk al voor je gedaan; nu moet jij het gewoon aanschaffen en gaan doen.

Tip 7

Vraag hoe je geliefde er tegen aan kijkt.

Wees voorbereid op het eerlijke antwoord, want hoewel jij misschien het idee hebt dat je niet vaak op je telefoon zit, kan de realiteit zomaar anders zijn. We zijn heel goed instaat onszelf voor de gek te houden.

Het zou zo maar kunnen dat jouw telefoongebruik er voor zorgt dat de ander zich tekort gedaan voelt. De waarheid kan misschien hard zijn, maar die moet gezegd kunnen worden.

Al die beltonen, pingetjes en meldingen zorgen er voor dat je grotendeels in de virtuele wereld leeft, in plaats van in het tastbare hier en nu. Zorg dat je geliefde zich niet achtergesteld voelt. Doe wat nodig is om de balans weer door te laten slaan naar de goede kant.

Als je dit doet ben je echt teveel met je telefoon bezig:

  • Dwangmatig controleer je regelmatig je telefoon.
  • Je neemt je telefoon overal mee naartoe (toilet, badkamer, sportschool, restaurant, etc.etc.)
  • Je kunt niet genieten van een maaltijd als je telefoon niet naast je bord ligt.
  • Tijdens het rijden app je of kijk je op social media.
  • Gedurende elke pauze van je dag pak je de telefoon.
  • Je slaapt met de telefoon naast het bed en checkt alles nogmaals voor dat je gaat slapen.
  • Je brengt meer tijd door met je telefoon dan met je geliefden.
  • Je geliefde blijft klagen over hoe vaak je met je telefoon bezig bent.

Pak het aan!

We dagen je uit om een van deze tips te kiezen en te doen wat nodig is om minder tijd op je telefoon door te brengen.

Alles is winst.

Spendeer de gewonnen tijd met je geliefde en de mensen van wie je houdt. In deze barre Corona tijden ben je sowieso op elkaar aangewezen. Dan kun je het net zo goed een beetje gezellig maken. Hou vol tot het een goede gewoonte is geworden.

Je kunt het!