Op natuurlijke wijze.

Heeft de periode met een verlaagd libido je lang genoeg geduurd? Tijd voor actie! Maak gebruik van de natuurlijke libido tip zodat je dit samen kunt oplossen.

Libido Tip 1: Nadenken

Ga om te beginnen eens nadenken over je lage libido. Door over seks na te denken krijg je namelijk al meer behoefte. Ook moet je beseffen dat het een gezamenlijk probleem is, dat je samen op moet lossen.

Libido tips

Libido Tip 2: Ga gezond eten

Om zin in seks te hebben moet je fysiek in goede conditie zijn. Het is dus geen verrassing dat gezonde voeding een belangrijke rol speelt met betrekking tot je libido.

Dan bedoelen we niet zozeer dat je calorieën moet gaan tellen of zo, let vooral op wat je eet. Je hoeft echt geen ingewikkelde eetschema’s te volgen.

Van bepaalde voedingsmiddelen is bekend dat ze goed zijn voor je seksdrive. Libido-verhogend dus.

Concreet

Onderstaande producten zou je moeten eten en drinken om je libido op te krikken.

Vlees

Rundvlees, kip en varkensvlees bevatten carnitine, L-arginine en zink. Carnitine en L-arginine zijn aminozuren die de doorbloeding verbeteren. Vegetariërs kunnen kiezen voor volle granen, noten en zuivelproducten.

Oesters

Oesters hebben ook lustopwekkende eigenschappen. Ze zorgen voor een verhoging van de testosteron- en oestrogeenspiegels. Daarnaast zijn ze een hele goede bron van zink, een mineraal dat de bloedtoevoer naar de geslachtsorganen bevordert. In plaats van oesters kun je ook kreeft of krab eten. Allemaal niet goedkoop, maar hé, je moet er wat voor over hebben.

Noten en zaden

Als je de snoep en chips vervangt door noden en zaden krijg je ook heel veel zink binnen. Cashewnoten en amandelen zitten ook boordevol zink. Walnoten zijn een bron van omega-3 vetzuren!

Rode wijn

Veel vrouwen hebben baat bij een glas wijn, ze komen daardoor wat meer in stemming. Niet voor niets wordt gekscherend gezegd dat het beste antwoord op elke vraag van je vrouw is, ‘Wil je een glaasje wijn schat?’ Je hoeft niet perse elke avond een fles leeg te drinken, maar zorg er voor dat je altijd een flesje in huis hebt.

Eten en drinken kan een bijdrage leveren aan het verhogen van je libido. Toch is een gezond dieet alleen niet genoeg om je seksleven te verbeteren.

Daarom nog een paar andere libido tips.

Libido Tip 3: Praat relatie-issues uit!

Dit lijkt je misschien een enorme open deur, maar relatiedeskundigen zeggen dat rancune en afkeer een belangrijke oorzaak is van libido verlies. Dit geldt voor mannen en vrouwen.

Boosheid, overdreven kritisch zijn, of het negeren van je behoeften om wat voor reden dan ook, kan het seksuele verlangen temperen. Als er negatieve spanningen zijn binnen je relatie, zal dit ten koste gaan van de seks.

Er genoeg dingen die je kunt doen om beter met je partner te communiceren en de seksuele intimiteit te vergroten. Wij hebben juist daar al veel over geschreven.

Enkele suggesties:

  • Neem een vaste avond in de week waarbij jullie alleen tijd aan elkaar besteden.
  • Gebruik seksspeeltjes of sexy lingerie.
  • Bedenk nieuwe dingen om jullie seksleven spannend te houden.

Uiteraard kan door relatietherapie de communicatie enorm verbeteren. Als dit probleem bij jullie al langer loopt, kan het een heel goed idee zijn om iemand erbij te betrekken die een objectieve kijk op de zaak heeft. Dat kan er weer voor zorgen dat het verlangen wordt opgewekt en de seksuele band wordt versterkt.

Problemen zijn meestal niet in één gesprek op te lossen, maar samen praten is de enige manier om überhaupt een begin te maken. Dus wees duidelijk over wat er volgens jou beter kan, ook op seksueel gebied.

Relatieproblemen hoeven niet volledig opgelost te zijn om weer geweldige seks te kunnen hebben. Seks kan de problemen kleiner maken of zelfs helemaal laten verdrijven.

Alles heeft invloed op elkaar.

Blijf praten en elkaar zoeken.Blijf nieuwe dingen proberen en probeer andere wegen te vinden. Ondersteun elkaar, koester elkaar en breng voldoende tijd met elkaar door.

tips voor een hoger libido

Libido Tip 4: Goed slapen verhoogt je libido

Vroeger kon je een hele nacht doorhalen zonder daar gevolgen van te ondervinden. Als je wat ouder wordt heb je soms dagen nodig om weer fit te worden. Je lage libido kan ook daar een gevolg van zijn. Een goede nachtrust is essentieel om optimaal te presteren. Chronisch slaapgebrek kan je cognitieve prestaties op het werk beïnvloeden en staat in verband met een verhoogd risico op diabetes type 2, hart- en vaatziekten, overgewicht en depressie.

Je lichaam heeft slaap nodig (net als zuurstof en voedingstoffen) om te kunnen presteren. Tijdens de slaap herstelt je lichaam.

Symptomen van slaapgebrek zijn:

  • Slaperigheid
  • Constant gapen
  • Prikkelbaarheid
  • Moeheid overdag

Gebrek aan slaap is op verschillende manieren slecht voor je libido. Een groot deel van je geslachtshormonen wordt tijdens de slaap geproduceerd. Dus als niet genoeg slaapt kan dat proces niet worden afgemaakt. Ook heeft te weinig slapen een slechte invloed op je immuunsysteem.

Betere nachtrust .

Geen telefoon of tablet in de slaapkamer

Gebruik ze niet als je in bed ligt. Het licht van het scherm kan je wakker houden. Ook kunnen meldingen je wakker maken. Schakel daarom je telefoon uit of nog beter, laat hem in de woonkamer liggen.

Koop een wekker in plaats van het alarm van je telefoon te gebruiken. En pak eens een ouderwets boek om je geest en je ogen te kalmeren.

Maak een gewoonte van goed slapen.

Probeer elke dag op dezelfde tijd naar bed te gaan en wakker te worden. In elk geval door de week. Je lichaam raakt dan gewend aan een normale slaap-waak cyclus. Als je dat lastig vindt kun je vaste gewoontes aanleren, zoals een bad nemen of wandelen voor het slapen gaan.

Libido Tip 5: Een betere bloedsomloop

Het verhogen van je libido is van heel veel dingen afhankelijk. Niet alleen een tekort aan voedingstoffen, chronische stress en slaapgebrek kunnen bijdragen aan een lage seks-drive, maar ook je bloedcirculatie.

Een gezonde bloedcirculatie kan wonderen doen om je libido door de bloedsomloop naar je geslachtsorganen te vergroten.

Voedingsmiddelen die de bloedsomloop verhogen zijn o.a. chilipepers, gember en knoflook. Ze bevatten allemaal allicine, dat de bloedvaten verwijdt en het bloed verdunt.

Sportief leven.

Daarnaast is actief sporten ook een belangrijk middel waarmee je libido kunt verhogen. Dat zorgt namelijk voor een betere doorbloeding. Door een goede bloedsomloop kunnen de zwellichamen in penis en clitoris zich beter kunnen vullen met bloed. Het directe gevolg is opwinding.

Al met al zijn er dus nogal wat zaken die je zelf kunt aanpakken voordat je je toevlucht moet nemen tot medicatie. Er is veel gewonnen als je samen door een natuurlijk middel de oplossing kunt vinden.

Op naar een gezond en natuurlijk seksleven!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *